Jak sepsat smlouvu na volné noze?

Musí pouze jasně popsat podmínky smlouvy
Musí pouze jasně popsat podmínky smlouvy, identifikovat strany smlouvy a být podepsán stranou, vůči které je smlouva vymáhána.

Práce na volné noze je běžná v řadě průmyslových odvětví, od zábavy po terénní úpravy. Pokud jste na volné noze, musíte pochopit, jak uzavřít smlouvu, která chrání vás i vašeho klienta. Smlouvy na volné noze poskytují jasné pokyny týkající se práce, která má být provedena, a kompenzace, která bude za tuto práci vyplacena. Před provedením jakékoli služby pro klienta je důležité, aby nezávislý pracovník měl podpis klienta na smlouvě, který je zavazuje zaplatit určitý poplatek za služby konkrétním způsobem a obdobím. Pamatujte, že smlouva nemusí být příliš komplikovaná - důležité je, aby byla jasná, konkrétní a důkladná.

Část 1 ze 3: definování práce, která má být provedena

  1. 1
    Vytvořte název své smlouvy. Název by měl popisovat smlouvu, například: Nezávislé poradenství, Smlouva s nezávislým dodavatelem nebo Smlouva o nezávislém webdesignu. Vycentrujte svůj název tučným písmem v horní části smlouvy takto:
    Dohoda nezávislého dodavatele
  2. 2
    Pojmenujte smluvní strany. Za každé jméno uveďte název, pod kterým budete po celou dobu smlouvy odkazovat na tuto stranu. Pokud jednáte s firmou, uveďte její úplný oficiální název u společnosti „Inc.“ nebo přípona „LLC“; neuvádějte jména osob, které podepisují smlouvu jménem této firmy. Zde jsou dva příklady:
    • Tato Smlouva o nezávislém dodavateli („Smlouva“) je uzavřena a uzavřena mezi Johnem Doe („Zhotovitel“) a Jane Smith („Klient“).
    • John Doe („dodavatel“) a Jane Smith („klient“) se shodují takto:...
  3. 3
    Uveďte popis služeb. Délka popisu bude záviset na složitosti úlohy. Není důvod dělat popis složitějším, než je nutné. Přesto byste měli dostatečně jasně definovat rozsah práce, aby klient znal práci, kterou dostane, a víte, jaké práce spadají do smlouvy nebo mimo ni.
    • „Dodavatel pomůže klientovi uspořádat večírek“ je příliš široký. Zajistíte jídlo a hudbu, nebo si jednoduše najmete kuchaře a hudebníky, aby tyto služby poskytovali? Najmete si štáb, který uspořádá večírek a / nebo zajistí úklid? Musíte uvést dostatečné podrobnosti, aby se práce nespirála nad rámec toho, o čem jste si mysleli, že vás najali.
      • Mohli byste napsat: „Zhotovitel uspořádá večírek klienta najímáním kuchařů, hudebníků, květinářů a členů posádky, aby provedli nastavení a sundání. Zhotovitel na ně rovněž dohlíží.“
    • Někdy krátký popis bude fungovat. To funguje nejlépe pro podniky poskytující služby, které lze shrnout do krátkého odstavce. Poradce pro sociální média může například popsat tuto práci takto: „Nastavení a správa účtů sociálních médií pro klienta s Facebookem, Twitterem a LinkedIn. Vývoj a implementace sociální reklamní kampaně a školení současných zaměstnanců, aby pokračovali v úsilí o sociální marketing. "
    • Pokud můžete použít krátký popis, možná budete chtít zadat: „Dodavatel poskytne klientovi následující služby:“ a poté ponechat prázdné řádky nebo mezeru. Tímto způsobem můžete znovu použít stejnou smlouvu pro více úloh. U každé nové úlohy můžete do popisu pouze napsat nebo napsat.
  4. 4
    Pokud to není nutné, nebuďte příliš podrobní. Některé úkoly jsou samozřejmé. Pokud jste si jisti, že o tom, jaká práce má být provedena, nebudou žádné spory, můžete pro tuto část smlouvy použít obecné podmínky.
    • Příkladem obecných termínů (na rozdíl od konkrétních) by bylo místo popisu všech funkcí asistenta, sekretáře nebo konzultanta říci „služby asistenta zástupce“, „sekretářské služby“ nebo „poradenství“.
    • Používání obecných podmínek vám umožní ponechat tuto část beze změny od smlouvy ke smlouvě, čímž se sníží chyby a urychlí proces vytváření smlouvy pro každého klienta.
    V takovém případě má strana právo smlouvu vypovědět
    V takovém případě má strana právo smlouvu vypovědět, aniž by ji porušila.
  5. 5
    Připojte plány a specifikace projektu pro vysoce technickou práci. Pokud poskytujete službu, která do značné míry závisí na technických nebo designových specifikacích, může popis projektu ve vaší smlouvě na volné noze znamenat, že vaše smlouva je dlouhá několik stránek a drasticky se mění od jednoho klienta k druhému. U služeb, jako je tato, můžete popsat úlohu jako poskytování služby klientovi „služby popsané v přiloženém plánu projektu.“
    • Tímto způsobem pak můžete připojit osobní plán projektu každého klienta k jeho smlouvě. Použití tohoto formátu vám dává flexibilitu při podrobném popisu každé zakázky, aniž byste museli měnit celou smlouvu pro každou novou zakázku.

Část 2 ze 3: definování specifik pracovního vztahu

  1. 1
    Uveďte kompenzaci. Uveďte kompenzaci, kterou obdržíte, a jakým způsobem a časovým rámcem je splatná. Můžete se rozhodnout použít buď metody paušální nebo hodinové sazby, nebo zahrnout obě. Například:
    • „Objednatel zaplatí dodavateli $ ___ za hodinu splatnou první pátek nebo po prvním pátku po skončení týdne, ve kterém dodavatel poskytuje služby společnosti.“
    • „Zákazník zaplatí Zhotoviteli paušální poplatek ve výši $ _____ jako celkovou kompenzaci za projekt popsaný níže. Platba bude provedena následovně: a. $ _____ splatné před zahájením prací a b. $ _____ splatné po obdržení konečné dodávky.“
  2. 2
    Uveďte popis pracovního vztahu. Uveďte, že jste na volné noze nebo jako smluvní pracovník a budete poskytovat služby v čase, místě a způsobem, který si vyberete. Vzhledem k tomu, že se zaměstnanci a smluvními zaměstnanci je zacházeno odlišně pro daňové účely, popis pracovního vztahu pomůže zajistit, aby nedošlo k žádné chybě ohledně toho, zda jste na volné noze nebo jako zaměstnanec.
    • Ukázkovým jazykem může být: „Rozumí se, že dodavatel je nezávislým dodavatelem a nikoli zaměstnancem klienta. Objednatel neposkytne dodavateli žádné okrajové výhody, včetně zdravotního pojištění, placené dovolené ani žádné další výhody.“
  3. 3
    Nastínit harmonogram projektu. Ve vhodných případech by smlouva měla stanovit kroky a očekávané časové rámce projektu. Smlouva o vývoji webu může například specifikovat milníky vývoje a období testování a přijetí.
    • Ukázkový harmonogram projektu by mohl říci: „Srovnávací testy. Dodavatel souhlasí s poskytnutím prvních návrhů do 22. srpna 2015. Po schválení návrhu a vstupu od klienta, dodavatel poté poskytne aktualizovaný koncept do dvou týdnů od obdržení vstupu od klienta... "
  4. 4
    Souhlasit s okolnostmi pro ukončení smlouvy. Může být užitečné upřesnit, z jakých důvodů by mohla kterákoli ze stran smlouvu vypovědět, například zmeškané termíny nebo zmeškané platby. V takovém případě má strana právo smlouvu vypovědět, aniž by ji porušila.
    • Můžete například přidat: „V případě podstatného porušení smlouvy má kterákoli ze stran právo tuto smlouvu ukončit do 14 dnů od oznámení o porušení stranou, která ji neporuší. Klient může také smlouvu okamžitě ukončit dle vlastního uvážení v případě, že dodavatel poruší doložku o zachování důvěrnosti.“ Nebo upravte tento jazyk tak, aby odrážel důvody ukončení, se kterými vy a klient souhlasíte.
  5. 5
    Popište, kdo bude vlastnit jakýkoli produkt, který vytvoříte, vyrobíte nebo vymyslíte. Formuláře, recepty, výzkum, memorandum, grafika a software jsou obecně ve vlastnictví klienta. Chcete mít jasno a konkrétní informace o tom, kdo co vlastní.
    • „Včetně, ale bez omezení,“ je dobrá fráze, kterou lze použít v této části smlouvy. Například: „Všechny dokumenty vytvořené Zhotovitelem, mimo jiné včetně memoranda, poznámek k výzkumu, korespondence, e-mailů, písemností a zpráv v průběhu jeho práce pro Zákazníka, budou majetkem Objednatele a Dodavatel si nezachová vlastnictví, podíl nebo práva k nim. “
Že jste na volné noze nebo jako smluvní pracovník
Uveďte, že jste na volné noze nebo jako smluvní pracovník a budete poskytovat služby v čase, místě a způsobem, který si vyberete.

Část 3 ze 3: Dokončení smlouvy

  1. 1
    Zjistěte, zda budete potřebovat doložku o zachování důvěrnosti. Pokud budete poskytovat služby, díky nimž jste zasvěceni důvěrným informacím, jako jsou právní nebo lékařské záznamy, tajné recepty nebo recepty nebo finanční nebo osobní údaje klienta, měli byste zahrnout doložku o zachování důvěrnosti.
    • Typická doložka o zachování důvěrnosti obsahuje definici „důvěrných informací“, která obecně zakazuje zpřístupnění, identifikuje výjimky (například zveřejnění vyžadované zákonem) a stanoví dobu trvání povinnosti zachování důvěrnosti.
    • Například: „Dodavatel bere na vědomí, že mu mohou být poskytnuty informace týkající se produktů Zákazníka, seznamů dodavatelů, kreativních děl, obchodních nebo marketingových strategií, nevyřízených projektů a dalších důvěrných informací. Dodavatel souhlasí, že tyto důvěrné informace nezveřejní, pokud to nebude vyžadovat zákon nebo soudní příkaz. Tato povinnost zachovávat mlčenlivost trvá po celou dobu platnosti smlouvy. “
  2. 2
    Zahrňte doložku o volbě práva. Měli byste určit, kterým zákonem se bude smlouva řídit. Obecně platí, že lidé si vybírají zákony státu bydliště dodavatele, ale můžete si také vybrat zákony státu klienta. Vyberte si pouze jeden stát a určete, kde budete podle smlouvy mediovat, rozhodovat nebo podávat žaloby v případě sporu. Doložka o volbě práva může vypadat takto:
    • Rozhodné právo - Tato smlouva se ve všech ohledech řídí právními předpisy Evropy a Evropy. Každá ze stran neodvolatelně souhlasí s výlučnou osobní jurisdikcí federálních a státních soudů se sídlem v Indianě, v příslušných případech, v jakékoli záležitosti vyplývající z této dohody nebo s ní související, s výjimkou případů, kdy se jedná o vymáhání jakéhokoli příkazu nebo jakéhokoli rozhodnutí federální nebo státní soudy se sídlem v Indianě, taková osobní jurisdikce bude nevýhradní.
  3. 3
    Zahrňte doložku o oddělitelnosti. Doložka o oddělitelnosti stanoví, že pokud některá z podmínek smlouvy bude shledána soudem nevymahatelnou, všechny ostatní podmínky zůstanou v platnosti. Klauzule oddělitelnosti může vypadat takto:
    • Oddělitelnost - Pokud soud stanoví, že jakékoli ustanovení této dohody je nezákonné, neplatné nebo nevymahatelné, bude se toto ustanovení považovat za změněné tak, aby bylo v co možná největší míře dosaženo stejného ekonomického účinku jako u původního ustanovení, a (b) zákonnost, platnost a vymahatelnost zbývajících ustanovení této dohody tím nebude ovlivněna ani narušena.
  4. 4
    Popište konkrétní úlevu za porušení. Smlouvy o poskytování služeb obvykle obsahují zvláštní doložku o úlevě, která umožňuje klientovi domáhat se soudního příkazu (soudní příkaz, který buď omezuje nebo nutí konkrétní opatření), pokud by se dodavatel pokusil zveřejnit důvěrné informace v rozporu s podmínkami smlouvy. Může také zahrnovat objednávku konkrétního plnění, pokud by dodavatel odmítl vykonat nějakou povinnost podle smlouvy, která by klientovi způsobila nenapravitelnou újmu. Konkrétní úleva pro ustanovení o porušení může vypadat takto:
    • Soudní příkaz pro porušení - Dodavatel souhlasí s tím, že jeho povinnosti podle této Smlouvy mají jedinečný charakter, který jim dává zvláštní hodnotu; Porušení kterékoli z těchto povinností ze strany Zhotovitele bude mít za následek nenapravitelné a trvalé poškození Objednatele, pro které nebude existovat odpovídající právní ochrana; a v případě takového porušení bude mít Zákazník nárok na zdržení se jednání a / nebo nařízení o konkrétním plnění a případně další a další úlevy (včetně případné finanční náhrady).
  5. 5
    Uveďte datum. Měl by to být den, kdy strany podepíší smlouvu. Pokud si nejste jisti přesným datem, nechte v případě potřeby prázdný řádek, aby bylo možné při plnění smlouvy ručně psát den, měsíc nebo rok.
    • Například „Souhlasím s tímto __ dnem února 2008.“
    Používání obecných podmínek vám umožní ponechat tuto část beze změny od smlouvy ke smlouvě
    Používání obecných podmínek vám umožní ponechat tuto část beze změny od smlouvy ke smlouvě, čímž se sníží chyby a urychlí proces vytváření smlouvy pro každého klienta.
  6. 6
    Vytvořte blok podpisu. Každá strana by měla mít přihlašovací řádek, dostatek prostoru k podpisu, uvedený svůj titul a své zadané jméno pod řádkem.
  7. 7
    Naformátujte svou smlouvu. Každá část vaší smlouvy by měla být očíslována a měla by mít název sekce tučně. Ukázky tučných záhlaví oddílů najdete v ukázkové smlouvě.

Tipy

  • Ujistěte se, že vaše smlouva obsahuje jasné informace o práci, která má být provedena, a o náhradě, která má být poskytnuta. Smlouva nemusí být zpracována ani obsahovat žádný konkrétní jazyk, aby byla vymahatelná soudem. Musí pouze jasně popsat podmínky smlouvy, identifikovat strany smlouvy a být podepsán stranou, vůči které je smlouva vymáhána.

Varování

  • Máte-li pochybnosti, nechte si smlouvu zkontrolovat. Uložit štěstí na dohody a smlouvy je dobrý začátek.
  • Tento článek poskytuje pouze právní informace, nikoli právní poradenství.
  • Před podpisem všeho, co by mohlo ovlivnit vaše zákonná práva a povinnosti, byste se měli poradit s právníkem.

Komentáře (5)

  • lholmes
    Tento článek byl pro mě neocenitelný, byl jsem schopen vypracovat svůj souhlas pomocí poskytnutých vzorků. Bůh žehnej průvodce.
  • andyreilly
    Začínám smlouvu na Upwork a tento článek byl perfektní. Obzvláště se mi líbí jazyk pro definování pracovního vztahu, který je v Kalifornii velmi důležitý.
  • brainwiza
    Považuji konkrétní znění částí smlouvy za velmi užitečné. Dané vzorky použiji k sepsání vlastní smlouvy a nechám to zkontrolovat právníkem. Děkuji za pomoc!
  • walkerjohnson
    To je hezké. Děkuji za zveřejnění. Velmi nápomocný.
  • phansen
    Logicky strukturované bez legality a zdlouhavého psaní. Vážím si toho.
Právní omezení Obsahem tohoto článku jsou obecné informace a jeho účelem není nahradit profesionální právní nebo finanční poradenství. Není zamýšleno, aby se na něj uživatelé spoléhali při jakýchkoli investičních rozhodnutích.
Související články
  1. Jak zkontrolovat práva na minerály?
  2. Jak nahlásit zneužití?
  3. Jak rozpoznat příznaky násilníka?
  4. Jak se vyléčit z emocionálního týrání?
  5. Jak se vypořádat s fyzickým týráním?
  6. Jak identifikovat emoční týrání?
FacebookTwitterInstagramPinterestLinkedInGoogle+YoutubeRedditDribbbleBehanceGithubCodePenWhatsappEmail