Jak postupovat v případě porušení smlouvy s reklamní agenturou?

Možná budete muset podniknout kroky v případě porušení smlouvy s reklamní agenturou
Jste-li majitelem malé firmy a uzavřeli jste s reklamní agenturou dohodu o zpracování aspektů vašich reklamních a propagačních kampaní, možná budete muset podniknout kroky v případě porušení smlouvy s reklamní agenturou.

Smlouva o reklamní agentuře stanoví podmínky obchodního vztahu mezi reklamní agenturou a jejím klientem. Pokud jste vlastníkem malé firmy a uzavřeli jste s reklamní agenturou dohodu o zpracování aspektů vašich reklamních a propagačních kampaní, možná budete muset podniknout kroky v případě porušení smlouvy s reklamní agenturou. Začněte ve čtyřech rozích smlouvy, kterou jste podepsali. Nejprve se pokuste problém vyřešit s agenturou a poté použijte jakékoli postupy řešení sporů vyžadované samotnou smlouvou. Pokud selže vše ostatní, můžete vždy podat žalobu pro porušení smlouvy.

Část 1 ze 3: zaslání poptávkového dopisu

  1. 1
    Shromážděte informace o porušení. Než začnete psát svůj dopis, musíte mít přehled o tom, jak přesně byla dohoda porušena, včetně veškerých důkazů, které najdete, aby tato fakta podpořila.
    • Neopírejte svůj dopis pouze o fámy nebo domněnky. Pokud nemůžete najít žádný spolehlivý důkaz, který by podpořil tvrzení, že došlo k porušení smlouvy, možná budete chtít pouhé zavolat druhé straně a zjistit, co se děje.
    • Vytáhněte kopii smlouvy o reklamní agentuře a zkontrolujte její požadavky na upozornění druhé strany na porušení. Obvykle se od vás vyžaduje, abyste předem zaslali písemné oznámení o provedení jakékoli další akce.
    • Vaše smlouva může také specifikovat informace, které musí být vyžadovány ve vašem oznámení a poptávkovém dopise. Pokud ano, vytvořte seznam, abyste si byli jisti, že tam je vše, co musí být.
    • Přemýšlejte o tom, co od této situace chcete. Například pokud reklamní agentura nedokončí požadovaný počet reklam do termínu ve smlouvě, možná jednoduše chcete, aby byla práce dokončena co nejdříve - nebo možná chcete, aby vám byly materiály vydány, abyste mohli smlouva s jinou agenturou.
    • Pokud agentura dokončila práci, která je neuspokojivá, možná budete chtít ze smlouvy úplně odstoupit. Pokud ano, musíte být schopni prokázat, že práce poskytovaná agenturou nesplňovala minimální požadavky stanovené ve smlouvě - v opačném případě vás agentura může žalovat za porušení, pokud začnete nakupovat smlouvu u jiných firem.
  2. 2
    Zvažte najmutí právníka. Dopis s požadavkem může být více zastrašující, pokud je zaslán advokátní kanceláří, a druhá strana to může brát vážněji - zejména pokud hrozí, že budete žalovat za porušení smlouvy, pokud situace nebude vyřešena.
    • Možná budete také chtít konzultovat právníka, pokud je smlouva nejasná, nebo pokud si nejste jisti, zda jednání druhé strany představuje porušení.
    • Mějte na paměti, že musíte také přemýšlet o tom, jak chcete situaci vyřešit. Advokát vám může poradit, jak nejlépe vyřešit situaci ve prospěch vašeho podnikání.
    Smlouva o reklamní agentuře stanoví podmínky obchodního vztahu mezi reklamní agenturou
    Smlouva o reklamní agentuře stanoví podmínky obchodního vztahu mezi reklamní agenturou a jejím klientem.
  3. 3
    Navrhněte svůj dopis. Váš poptávkový dopis by měl být stručný a věcný, psaný srdečným a profesionálním tónem. Upozorněte na doložku ve smlouvě, která podle vás byla porušena, a poté uveďte skutečnosti, které podle vás představují porušení dohody.
    • Pokud vaše dohoda s reklamní agenturou specifikovala konkrétní oznámení o porušení smlouvy, musíte jasně uvést, že tento dopis má tento požadavek splnit.
    • Shrňte, co se má stát, a dejte agentuře pevný termín na odpověď. Pokud víte, jaký bude váš další krok, pokud agentura nesplní vaše požadavky, pokračujte a zmíňte to - ale nevyhrožujte soudním procesem nebo jinou akcí, pokud nemáte v úmyslu na tuto hrozbu okamžitě reagovat. Prázdné výhrůžky nebo pokusy o zastrašování oslabí vaši pozici.
  4. 4
    Pošlete svůj dopis poštou. Jakmile dokončíte svůj dopis, podepište jej a odešlete druhé straně pomocí ověřené pošty s požadovaným vráceným potvrzením. Jakmile bude dopis úspěšně doručen, dostanete zpět zelenou kartu.
    • Před odesláním dopisu si vytvořte kopii podepsaného dopisu, abyste jej měli k dispozici. Uložte si kopii na bezpečném místě spolu s kopií smlouvy o reklamní agentuře a veškerých dalších informací souvisejících s vaší reklamní smlouvou.
    • zelenou kartu obdržíte zpět, zašlete ji spolu s kopií dopisu a ve svém kalendáři si označte termín, který jste dali agentuře.
  5. 5
    Vyhodnoťte odpověď. Nejlepším scénářem by bylo, že celá událost byla obrovským nedorozuměním a můžete ji vyřešit krátkým telefonním hovorem. Pokud však druhá strana legitimně porušila smlouvu, nemusí na váš dopis reagovat příznivě.
    • Pokud s agenturou dojde k dohodě o vyřešení problému, nezapomeňte ji získat písemně.
    • I když se řešení ukáže jako relativně jednoduché a je ho dosaženo prostřednictvím telefonního hovoru, pošlete dopis potvrzující dosaženou dohodu. Před odesláním si vytvořte kopii tohoto dopisu a uschovejte jej spolu se smlouvou a kopiemi další korespondence.
    • Pokud agentura popírá, že její jednání představuje porušení dohody, nebo uplatňuje různé způsoby obrany nebo jiné důvody svého chování, musíte podniknout další kroky k vyřešení situace.
    • Podívejte se na prohlášení, která agentura učiní v reakci, a konzultujte s právníkem, jaké by měly být vaše další kroky.
Uložte si kopii na bezpečném místě spolu s kopií smlouvy o reklamní agentuře
Uložte si kopii na bezpečném místě spolu s kopií smlouvy o reklamní agentuře a veškerých dalších informací souvisejících s vaší reklamní smlouvou.

Část 2 ze 3: Použití alternativního řešení sporů

  1. 1
    Zkontrolujte svůj souhlas. Mnoho smluv stanoví konkrétní metodu alternativního řešení sporů (ADR), která se má použít k řešení smluvních sporů. Pokud vaše smlouva obsahuje takovou doložku, bude obsahovat postupy, které byste měli dodržovat.
    • Vaše smlouva může stanovit, že spory budou řešeny závaznou arbitráží. Tato metoda zahrnuje soudní proces, při kterém každá strana předloží svůj případ rozhodci nebo porotě, kteří rozhodnou o výsledku.
    • Výsledek rozhodčího řízení může být závazný nebo nezávazný. Závazné rozhodčí řízení obvykle vylučuje jakékoli soudní řízení.
    • Mediace je na druhé straně dobrovolný proces, ve kterém si vy a agentura sednete s neutrální třetí stranou, která usnadňuje řešení problému.
    • I když je mediace nezávazná, můžete vytvořit písemnou smlouvu, ve které budou uvedeny podmínky, za kterých jste souhlasili, které budou po podepsání oběma stranami právně vymahatelné.
  2. 2
    Informujte druhou stranu. Typicky, pokud chcete využít ADR, musíte nejprve informovat druhou stranu - zejména pokud plánujete využít mediaci, což je dobrovolný proces. I když dohoda nevyžaduje konkrétní výpovědní lhůtu, informujte druhou stranu alespoň týden předem.
    • Toto ustanovení o oznámení může být sbaleno v rámci požadavku na oznámení o porušení, což znamená, že pokud jste zaslali poptávkový dopis, nemusíte před zahájením ADR dělat nic jiného.
    • Pokud jste obdrželi negativní nebo nespolupracující odpověď na váš poptávkový dopis, můžete agentuře oznámit, že jste se rozhodli pokračovat v ADR, zasláním krátkého dopisu stejným postupem, jaký jste použili pro svůj poptávkový dopis.
    • Mějte na paměti, že ADR máte obvykle zdarma, i když to vaše dohoda s reklamní agenturou výslovně nevyžaduje ani nestanoví. V takovém případě zašlete agentuře dopis s popisem postupu, který jste si vybrali, a kroků, které hodláte podniknout, aby byl váš spor vyslechnut.
  3. 3
    Vyberte službu. Vaše smlouva může obsahovat názvy konkrétních skupin nebo společností ADR, které je nutné použít. Pokud se tak nestane, budete si muset k řešení sporu zvolit vhodnou službu, obvykle za pomoci druhé strany.
    • Některé smlouvy vyžadují pro výběr rozhodců nebo mediátorů vstup od obou stran. V takovém případě musíte agentuře obvykle oznámit službu, kterou hodláte použít.
    • Pokud ve smlouvě o reklamní agentuře nemůžete najít pokyny, vyhledejte poskytovatele ADR, který je certifikován nebo schválen vaší státní nebo místní advokátní komorou.
    • Obvykle můžete najít příslušnou službu vyhledáním na webových stránkách vaší státní nebo místní advokátní komory nebo zavoláním úředníka místního okresního soudu.
    • Mnoho měst má komunitní mediační programy, které jsou účinné a relativně nákladově efektivní.
    Pokud vaše dohoda s reklamní agenturou specifikovala konkrétní oznámení o porušení smlouvy
    Pokud vaše dohoda s reklamní agenturou specifikovala konkrétní oznámení o porušení smlouvy, musíte jasně uvést, že tento dopis má tento požadavek splnit.
  4. 4
    Připravte se na schůzku. Způsob, jakým se připravujete na schůzku ADR, se bude lišit v závislosti na tom, zda používáte arbitráž nebo mediaci. Základní informace, které si budete muset vzít s sebou, jsou však obecně stejné.
    • Když se obrátíte na poskytovatele ADR a naplánujete si schůzku, obvykle vám poskytne některé formuláře k vyplnění a také některé základní informace o procesu a informace, které budete muset přinést s sebou.
    • Jelikož se zabýváte sporem o smlouvu, musíte při plánování slyšení nebo schůzky obvykle předložit kopii vaší smlouvy spolu s přihláškami.
    • Arbitráž je podobná soudnímu řízení a využívá mnoho stejných pravidel dokazování a řízení, která mohou omezit typy dokumentů a informací, které můžete předložit. Zvažte najmutí právníka, který vás bude zastupovat na rozhodčím řízení, pokud si nejste jisti nebo se cítíte nepohodlně v řízení.
    • Mediace je neformálnější proces a pravidla týkající se typů dokumentů a informací, které můžete přinést ke stolu, jsou podstatně volnější než v rozhodčím řízení.
  5. 5
    Zúčastněte se svého jmenování. V den vaší relace ADR se dostavte na místo o několik minut dříve, abyste měli čas dostat se tam, kam potřebujete, a usadit se před zahájením relace.
    • Očekávejte, že rozhodčí řízení bude probíhat podobně jako soudní proces. Každá strana bude mít příležitost vysvětlit svůj případ a předložit důkazy na podporu svých argumentů a poté rozhodce nebo porota učiní rozhodnutí.
    • Mediace obvykle začíná u každého společně a poté budete vy a lidé zastupující agenturu posláni do samostatných místností. Zprostředkovatel se bude mezi vámi pohybovat tam a zpět, aby usnadnil jednání.
    • Rozhodnutí rozhodce je obvykle konečné a můžete mít jen malé nebo žádné prostředky, abyste proti němu mohli podat námitku nebo se proti němu odvolat. Na druhou stranu, protože mediace je dobrovolná, neexistuje žádný požadavek, aby vás dva vyřešili spor, a vy můžete dojít do slepé uličky - nebo vám může mediátor doporučit, abyste se vrátili na druhé zasedání.
    • Pokud jste schopni vyřešit spor prostřednictvím mediace, ujistěte se, že urovnání je uzavřeno v písemné dohodě, kterou můžete oba podepsat, aby byla právně závazná a vymahatelná.

Část 3 ze 3: Podání žaloby

  1. 1
    Vyberte si soud. Porušení smluvních sporů lze podat u státního nebo federálního soudu a v závislosti na výši sporné částky iu drobných pohledávek. Který soud si vyberete, záleží na otázkách jurisdikce.
    • Zde si přejete zkontrolovat svou dohodu s reklamní agenturou, která může mít klauzuli o volbě fóra, která určuje, kde musí být podány žaloby týkající se porušení smlouvy.
    • Soudy pro malé spory obvykle projednávají pouze případy týkající se peněžitých škod pod určitou částkou - v některých státech až 7460€, v jiných značně méně.
    • Pokud máte v plánu požádat soud o zdržení se jednání, jehož součástí je soudní příkaz, aby druhá strana něco udělala nebo s tím přestala, obvykle nemůžete použít soud pro malé spory.
    • Pokud ve smlouvě není doložka o volbě fóra, musíte obvykle podat žalobu u soudu, který má pravomoc nad reklamní agenturou.
    • Osobní jurisdikci lze obvykle najít u soudu nejblíže hlavnímu sídlu agentury nebo u soudu nejblíže místu, kde byla podepsána dohoda o reklamní agentuře.
    Zda to jakýmkoli způsobem omezuje škody způsobené porušením smlouvy
    Podívejte se na souhlas vaší reklamní agentury a zjistěte, zda to jakýmkoli způsobem omezuje škody způsobené porušením smlouvy.
  2. 2
    Navrhněte svou stížnost. Stížnost identifikuje strany účastnící se soudního sporu a poskytuje soudu informace o dohodě, kterou jste měli, a o akcích, které druhá strana učinila k porušení této dohody.
    • Pokud si sami stěžujete, obraťte se na soudního úředníka, u kterého máte v plánu podat žalobu, a požádejte o šablony nebo vzorky, které můžete použít ke správnému formátování svého dokumentu.
    • Úředník vám také může poskytnout informace týkající se poplatků za podání a jakékoli další dokumenty, včetně předvolání nebo krycího listu, které musí být součástí vaší stížnosti.
    • Ujistěte se, že máte věcné obvinění pro každý prvek porušení smlouvy. Musíte prokázat, že jste s reklamní agenturou uzavřeli platnou smlouvu a že agentura tuto smlouvu porušila a že máte nárok na náhradu škody, které si v důsledku tohoto porušení nárokujete.
    • Podívejte se na souhlas vaší reklamní agentury a zjistěte, zda to jakýmkoli způsobem omezuje škody způsobené porušením smlouvy.
    • Ve své stížnosti musíte nejen konkrétně uvést, jaké škody požadujete, ale také uvést konkrétní částku dolaru za jakékoli peněžní škody, které požadujete.
  3. 3
    Podejte stížnost. Chcete-li zahájit soudní řízení, musíte svou stížnost a jakékoli další požadované dokumenty předat soudnímu úředníkovi, u kterého jste se rozhodli vaši žalobu vyslechnout. Přineste své původní dokumenty spolu s nejméně dvěma kopiemi.
    • Musíte zaplatit registrační poplatek, obvykle několik set dolarů. Kontaktujte prodavače a zjistěte přesně, kolik jsou poplatky a jaké způsoby platby jsou přijímány.
    • Úředník označí vaše originály a kopie „podané“ datem. Originály si uchová pro soudní záznamy a kopie vám vrátí. Jedna z těchto kopií je pro vaše záznamy; druhý musí být doručen reklamní agentuře, kterou žalujete.
    • Služba je obvykle zajištěna tím, že zástupce šerifa předá dokumenty ručně. Můžete také být schopni dokončit službu pomocí ověřené pošty s požadovaným vráceným potvrzením. Jakmile obdržíte zelenou kartu, která ukazuje, že dokumenty byly doručeny, budete ji muset předat úředníkovi a vyplnit doklad o doručení.
  4. 4
    Získejte odpověď. Poté, co je druhé straně doručeno, má omezenou dobu - obvykle méně než 30 dní - na podání písemné odpovědi nebo jiné odpovědi na vaši stížnost. Pokud nic není podáno, můžete mít příležitost podat návrh a ve výchozím nastavení vyhrát svůj případ.
    • Pamatujte, že i když podáte návrh na nesplnění povinnosti, musíte k uspokojení soudce prokázat, že máte nárok na náhradu škody, kterou jste požadovali.
    • Pravděpodobnější je, že reklamní agentura na váš soudní proces zareaguje. Pokud podají písemnou odpověď, bude vám (nebo vašemu právníkovi) doručena, stejně jako jste jim doručili stížnost.
    • Pokud odpověď agentury zahrnuje jakékoli protinávrhy, máte stejnou krátkou dobu na zodpovězení těchto protinávrhů, protože museli odpovědět na vaši původní stížnost.
    • Naproti tomu jakákoli obrana vznesená agenturou je obvykle věcí, kterou musí prokázat u soudu. Mějte na paměti, že to, že agentura v odpovědi vznáší obranu, neznamená, že to bude později argumentováno.
    • Některé obrany musí být zahrnuty v odpovědi, jinak ztratí schopnost je používat při soudu. Jakmile však budou všechny důkazy, mohou rozhodnout, že určitá obrana je slabší než ostatní a nestojí za to ji sledovat.
  5. 5
    Spořte svůj soudní spor. Po podání stížnosti a odpovědi - tzv. „Podání“ u soudu - zahájíte vy a druhá strana proces zjištění u většiny soudů. Pokud jste podali žalobu u soudu pro malé spory, bude doba soudního sporu mnohem kratší, s malým až žádným objevem.
    • Discovery nabízí příležitost pro vás a agenturu k výměně informací souvisejících se soudním řízením, a to jak prostřednictvím písemných dokumentů, tak prostřednictvím výpovědí, což jsou rozhovory vedené pod přísahou.
    • Kdykoli během objevování a dalších soudních sporů před zahájením soudního řízení mohou nabídky vypořádání projít nebo mohou proběhnout jednání.
    • Soudní spor může trvat několik měsíců. Pokud jste svou žalobu nepodali u soudu pro malé nároky, může trvat až rok nebo i déle, než se dostanete k soudu.
    • Mějte na paměti toto načasování a dopad, který to bude mít na vaše podnikání, když budete zvažovat jakékoli nabídky vypořádání.
Právní omezení Obsahem tohoto článku jsou obecné informace a jeho účelem není nahradit profesionální právní nebo finanční poradenství. Není zamýšleno, aby se na něj uživatelé spoléhali při jakýchkoli investičních rozhodnutích.
Související články
  1. Jak číst patent?
  2. Jak rozpoznat příznaky násilníka?
  3. Jak se vyléčit z emocionálního týrání?
  4. Jak se vypořádat s fyzickým týráním?
  5. Jak identifikovat emoční týrání?
  6. Jak se zotavit z plynového osvětlení?
FacebookTwitterInstagramPinterestLinkedInGoogle+YoutubeRedditDribbbleBehanceGithubCodePenWhatsappEmail